"כבוד" אחרון • הקומבינות סביב קבורתם של קדושי פריז הי"ד

    ארי וידר No Comments on "כבוד" אחרון • הקומבינות סביב קבורתם של קדושי פריז הי"ד
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסאגה סביב קבורת הנרצחים מצרפת וסירובן של משפחות הקדושים לקבור אותם בהר הזיתים בשל החשש מפורעים ערבים, נחשף לראשונה באתר 'קול חי' ומאז הסאגה נמשכה, עד להחלטה על הקבורה בהר המנוחות.

    מתברר כי לאחר סירובן של המשפחות לקבורה בחלקה התימנית בהר הזיתים, פנתה יזמית בשם אווה צרפתי שמחזיקה בבעלות על שטח המיועד לקבורה באזור הר המנוחות, לקהילה היהודית בצרפת, והציעה להעניק בתרומה את ארבעת הקברים.

    לצרפתי, יש חלקת קבר גדולה כבר משנת 2011. היא בנתה שם כבר 200 מתוך 400 קברים פוטנציאליים. "הסיבה לתרומה היא לבי שיצא אליהם על האסון שקרה, לא לכולם יש כסף במידי להר המנוחות" היא אמרה בחדשות 2.

    אולם גורמים המכירים את הנושא אומרים בתגובה לאתר 'קול חי': "אותה גב' צרפתי 'תקועה' כבר זמן רב עם הקברים כי אין לה את האישורים המתאימים מהרשויות. ברור שאם היא הייתה מצליחה להביא לכך שהקדושים יקברו בחלקה שלה הרי שהייתה מרוויחה גם פרסום רב לחלקת הקברים וגם כנראה חשבה שהמדינה תהיה חייבת לאשר לה לקבור. אבל היא לא הצליחה בכך".

    יודגש, כי למשפחות לא הייתה רווחה כלכלית מכך, מאחר שממילא נושאת המדינה בעול הכלכלי הנוגע לקבורה, אולם הצעתה של צרפתי התקבלה בהסכמת המשפחות, אלא שהרשויות בישראל סירבו לכך.

    בתגובת משרד הדתות נכתב: "הייתה פנייה מצרפת למועצת בתי העלמין ירושלים, והייתה פנייה נוספת לאווה צרפתי. היא קוברת בצורה לא חוקית, ואמרנו לצרפתים שהיא קוברת לא חוקית ושהקבורה בירושלים היא על חשבוננו. יש הליכים שמתנהלים בבית המשפט על כך שהקרקע לא שייכת לה".

    בלשכת סגן שר הדתות, אלי בן דהן, אמרו בתגובה: "אין גבול לציניות. מדהים שיש מי שמעוניין לעשות הון תקשורתי מאסון של אומה שלמה. לחברה קדישא ׳אוויסון׳ של הגברת צרפתי אין רישיון קבורה בהר המנוחות ועל כן היא אינה יכולה לקבור איש בהר המנוחות. מדובר בניסיון ציני לקבוע עובדות בשטח באמצעות הבאת קורבנות הטרור מפריז לשטח שברשותה, ובכך להעמיד את המדינה בפני מצב לא נעים של כאילו פגיעה בקורבנות הטרור".

    אווה צרפתי עצמה הודתה בערוץ 7 שהיא איננה מחזיקה ברישיון קבורה, אולם לטענתה, למרות הוראות תקנה 2 לתקנות שירותי הדת היהודיים, התשכ"ז-1966, הקובעת כי " חברה לעניני קבורה חייבת ברשיון מאת השר", היא איננה חייבת ברישיון כזה.

    צרפתי הוסיפה, כי "התקנות הללו לא חלות עלי כי אני לא קיבלתי קרקע בהקצאה ואני לא מבקשת החזר מהביטוח הלאומי".



    0 תגובות